عنوان: چگونه كلينيك خود را تبليغ كنيم؟

هر روز شاهد تبليغات زيادي در شبكه هاي اجتماعي، خيابان، تلويزيون و ... هستيم. اما آيا تا به حال به اين فكر كرده ايد كه چند درصد از اين تبليغات روي شما تاثير مي گذارد و ذهن شما را به خود مشغول مي كند؟

شركت كارمانيا طب سالهاست در حوزه تجهيز كلينيك هاي زيبايي فعاليت ميكند و اين مقاله را براي شما آماده كرده است  تا با شما در مورد تبليغات خلاقانه صحبت كند و به شما آموزش ميدهد كه كلينيك زيبايي خود را تبليغ كنيد و مشتريان خود را افزايش دهيد.

به گزارش شركت كارمانيا طب نمايندگي دستگاه ليزر تيتانيوم و دستگاه هايفو و ليزر كندلا وارد كننده دستگاه هاي پزشكي و زيبايي و ليزر و مشاور تاسيس كلينيك هاي زيبايي در كشور، خلاقيت به عنوان يك سلاح بسيار تعيين كننده شناخته مي شود كه مي تواند شانس موفقيت تاسيس كلينيك زيبايي افزايش دهد. اگر بيلبوردها و تبليغات رسانه اي با خلاقيت بيشتري به دست مخاطبان برسد، مي توان پس از اين تبليغات به نتايج بسيار مطلوب تري دست يافت.

درست است كه اصول فني و حرفه اي در طراحي تبليغات كلينيك زيبايي و ليزر بسيار مهم است، اما خلاقيت را مي توان به عنوان يك افزونه نيز در نظر گرفت. اين افزونه مي تواند منجر به خلق ايده هاي تميز شود. تحقيقات نشان مي دهد كه درگير كردن احساسات مخاطبان و استفاده از ذهن آنها هنگام ارائه يك تبليغ مي تواند تأثيرات شگفت انگيزي بر روي مخاطبان شما داشته باشد. شما مي توانيد از خلاقيت استفاده كنيد تا بينندگان را به محض ديدن ايده تبليغاتي شما براي لحظه اي به فكر فرو ببريد.

همين موضوع مي تواند براي شما كارت طلايي باشد و حكم توسعه كلينيك زيبايي و ليزر شما را در همين لحظه امضا كند.

 

روش‌هايي براي طراحي تبليغات خلاقانه براي شكست دادن رقبا

 

براي ورود به بازار و ارائه كلينيك زيبايي خود به مشتريان و ساير رقبا، بايد از روش هاي مختلف اطلاع رساني استفاده كنيد. يكي از اقداماتي كه هر مركز زيبايي و ليزر پس از راه اندازي كسب و كار خود بايد انجام دهد تبليغات است. بسياري از كلينيك هاي زيبايي ممكن است بودجه زيادي براي ارائه تبليغات مختلف در هنگام شروع فرآيند كسب و كار خود نداشته باشند. در اين شرايط مي توان از ايده هاي خلاقانه براي ارائه تبليغات استفاده كرد.

انواع تبليغات خلاقانه به شما كمك مي كند تا هزينه هاي خود را بر اساس طراحي تبليغات كاهش دهيد. در واقع مي توانيد با ايجاد يك تبليغ خلاقانه به همان نتيجه اي برسيد كه با ايجاد ده تبليغ معمولي مي تواند شما را موفق كند. توجه داشته باشيد كه ذهن هر فرد توانايي خلق ايده هاي بسيار گسترده و شگفت انگيز را دارد، اما نكات موثر در زمينه طراحي تبليغات خلاقانه در زمينه كلينيك زيبايي نيز مي تواند به عنوان ايده به طراحان كمك كند.

 

از تكنيك طنز براي طراحي تبليغ كلينيك زيبايي استفاده كنيد

 

اولين چيزي كه مي تواند به شما در طراحي انواع تبليغات كلينيكي خلاقانه كمك كند، استفاده از تكنيك طنز است. مي توانيد از جملات و تصاوير طنز استفاده كنيد تا مخاطب را تشويق كنيد كه ادامه تبليغ ويديويي شما را دنبال كند يا در سطح شهر به دنبال تبليغات متفاوتي از شما بگردد.

با اين روش علاوه بر ايجاد حس خوب و خنده در مخاطب، مطمئن باشيد كه برند و نام كسب و كار شما مدت زمان بيشتري در ذهن مخاطب باقي خواهد ماند. اين ماندگاري ممكن است در مرحله اوليه چندان كاربردي به نظر نرسد، اما به خاطر داشته باشيد كه اگر قبلاً نام برند كلينيك زيبايي خود را در ذهن مخاطب تثبيت كرده ايد، زماني كه مخاطب به عنوان مثال قصد استفاده خدمات مختلف كلينيك زيبايي مختلف را دارد، به محض مشاهده نام برند شما، شخص ناخودآگاه استفاده از خدمات كلينيك شما را هدف قرار مي دهد.

اين امر مشتريان كلينيك زيبايي و ليزر شما را افزايش مي دهد و استفاده از خدمات شما را براي مردم آسان تر مي كند. به طور كلي، استفاده از تكنيك هاي جوك در ميان تكنيك هاي بسيار جدي طراحي تبليغات مي تواند توجه افراد بيشتري را به كلينيك زيبايي شما جلب كند.

البته زماني كه قصد داريد از اين ايده براي طراحي تبليغات خلاقانه استفاده كنيد، بايد محدوديت خاصي را رعايت كنيد. پايبندي به محدوديت ها به شما كمك مي كند از هيچ خط قرمزي عبور نكنيد و در عين حال خنده مخاطبان و مشتريان كلينيك زيبايي خود را دريافت كنيد.

 

 

 

به عناوين تبليغات خود توجه ويژه اي داشته باشيد

 

نكته مهم ديگر در طراحي تبليغات خلاقانه كلينيك زيبايي، استفاده از تيترهاي جذاب است. در دنياي امروز يك تبليغ مي تواند در ارائه اطلاعات زيادي در كوتاه ترين زمان ممكن به مخاطبان موثر باشد.

به عنوان مثال، اگر يك بيلبورد تبليغاتي در بزرگراه براي كلينيك زيبايي و ليزر خود اجاره كرده ايد. در بيشترين حالت شما فقط پنج ثانيه فرصت داريد تا اطلاعات لازم را در اختيار مخاطب قرار دهيد.

از لحظه اي كه چشم مخاطب به سمت بيلبورد شما كشيده مي شود تا زماني كه ماشين از كنار بيلبورد مي گذرد. اين زمان طلايي شما براي به دام انداختن اوست. براي استفاده حداكثري از اين زمان طلايي بايد از تيترهاي بسيار جذاب و در عين حال كوتاه استفاده كنيد. سعي كنيد از كلمات كليدي با تاثير بالا در تبليغات كلينيك ليزر و زيبايي خود استفاده كنيد. اين باعث مي شود كه چشم و توجه مخاطب با سرعت بيشتري به سمت مركز زيبايي شما جلب شود.

 

براي طراحي آگهي تبليغاتي به رنگ آن توجه كنيد

 

فرقي نمي كند كه قصد طراحي بيلبورد، بنر يا ويدئو در سايت ها و شبكه هاي اجتماعي را داريد. تبليغي كه در يك رسانه قرار مي دهيد يا در يك پلتفرم بارگذاري مي كنيد بايد داراي رنگ هاي مناسب باشد. رنگ بندي مهم ترين و تاثيرگذارترين عاملي است كه در طراحي تصاوير بكار مي رود. بايد به محيطي كه تبليغ در آن قرار مي گيرد توجه كنيد.

در تبليغات ويديويي كار زيادي نمي توانيد انجام دهيد. اما در زمينه تبليغات بنري كلينيك زيبايي شما مي دانيد كه بنر شما در كجا نصب مي شود. با در نظر گرفتن محل نصب بنرها سعي كنيد بيلبورد خود را بر اساس رنگ محيط طراحي كنيد.

همچنين سعي كنيد تضاد رنگي خوبي در تبليغ خود داشته باشيد و بيلبورد كلينيك خود را شلوغ نكنيد. به هم ريختن بيلبورد باعث سردرگمي مخاطب مي شود و هيچ يك از نكات تبليغاتي شما را متوجه نمي شود.

 

بازي با كلمات را در تبليغات كلينيك زيبايي جدي بگيريد

 

ديگر جلوه هاي بصري شگفت انگيز براي ايجاد تبليغات خلاقانه براي كلينيك هاي زيبايي در بيلبورد و طراحي هاي تبليغات شبكه هاي اجتماعي و تراكت ها، سنت شكني و بازي با كلمات و حروف است. منظور ما از اين ايده اين است كه شما سعي مي كنيد به فاكتورهاي تصوير در حروف و كلمات توجه كنيد.

به عنوان مثال اگر ليزر موهاي زائد در تهران انجام ميدهيد، مي توانيد هنگام نوشتن كلمه تهران، به جاي حرف الف در كلمه تهران، يك تار مو را قرار دهيد.

اين مثال يك مثال بسيار ساده و رايج است كه ممكن است ذهن شما را براي استفاده از اين ايده كمي بازتر كند. توجه داشته باشيد كه اين تكنيك توسط طراحان تبليغات در سراسر جهان استفاده مي شود. حتي شركت هاي معروف دنيا مانند مرسدس بنز و مك دونالد و شركت كارمانيا طب در ايران از اين روش خلاقانه طراحي تبليغاتي استفاده مي كنند.

 

 

داستان سرايي را براي تبليغات كلينيك زيبايي جدي بگيريد

 

ايده ديگري براي ايجاد تبليغات خلاقانه براي كلينيك زيبايي، داستان سرايي است. قصه گويي باعث مي شود خود را به عنوان دوست مخاطب به مخاطب معرفي كنيد. اين موضوع مي تواند حس مثبتي را در مخاطب ايجاد كند. استفاده از داستان سرايي مي تواند روند شروع و پيشرفت كلينيك شما را به مشتريان نشان دهد. اينكه شما سعي مي كنيد داستان برند خود را در قالبي زيبا منتشر كنيد مي تواند حس اعتماد را در مخاطب ايجاد كند.

تحقيقات نشان مي دهد كه تبليغات داستاني انگيزه زيادي براي خريد محصولات يا استفاده از خدمات براي مخاطبان ايجاد مي كند. بسياري از شركت هاي معروف دنيا و شركت كارمانيا طب در ايران براي فروش ليزر كندلا از اين روش براي جلب اعتماد مردم و ايجاد حس خوب در ذهن آنها استفاده مي كنند.

 

نتيجه گيري

 

انواع ايده هاي خلاقانه طراحي تبليغات بسيار گسترده تر و بيشتر از نكاتي است كه در اين مطلب براي شما ذكر كرده ايم. سالهاست در شركت كارمانيا طب به كلينيك هاي زيبايي براي افزايش درآمد خود مشاوره داده ايم و توضيح داده ايم كه هر ذهني حاوي مقدار متفاوتي از خلاقيت است. اين مشكل باعث مي شود كه ايده هاي خلاقانه مختلف هميشه رشد كنند و به وجود بيايند. اما در اين مقاله سعي شده است تا به ايده هاي جا افتاده در مورد موفقيت تبليغات خلاقانه براي شما اشاره كنيم.

اگر مي خواهيد تبليغات خلاقانه براي كلينيك زيبايي طراحي كنيد اما پلتفرمي را نمي شناسيد كه بتواند خدمات مورد نياز شما را در اين زمينه ارائه دهد، به شما تبريك مي گويم. ما يك پيشنهاد براي شما داريم. با مراجعه به سايت كارمانيا طب مي توانيد از خدمات فوق العاده اين شركت بهره مند شويد.

اگر علاوه بر طراحي تبليغات خلاقانه به دنبال تجهيز و آپديت كلينيك زيبايي خود هستيد ميتوانيد به سايت كارمانيا طب، ترب و ايمالز مراجعه كنيد.

عنوان: چگونه كلينيك خود را تبليغ كنيم؟

هر روز شاهد تبليغات زيادي در شبكه هاي اجتماعي، خيابان، تلويزيون و ... هستيم. اما آيا تا به حال به اين فكر كرده ايد كه چند درصد از اين تبليغات روي شما تاثير مي گذارد و ذهن شما را به خود مشغول مي كند؟

شركت كارمانيا طب سالهاست در حوزه تجهيز كلينيك هاي زيبايي فعاليت ميكند و اين مقاله را براي شما آماده كرده است  تا با شما در مورد تبليغات خلاقانه صحبت كند و به شما آموزش ميدهد كه كلينيك زيبايي خود را تبليغ كنيد و مشتريان خود را افزايش دهيد.

به گزارش شركت كارمانيا طب نمايندگي دستگاه ليزر تيتانيوم و دستگاه هايفو و ليزر كندلا وارد كننده دستگاه هاي پزشكي و زيبايي و ليزر و مشاور تاسيس كلينيك هاي زيبايي در كشور، خلاقيت به عنوان يك سلاح بسيار تعيين كننده شناخته مي شود كه مي تواند شانس موفقيت تاسيس كلينيك زيبايي افزايش دهد. اگر بيلبوردها و تبليغات رسانه اي با خلاقيت بيشتري به دست مخاطبان برسد، مي توان پس از اين تبليغات به نتايج بسيار مطلوب تري دست يافت.

درست است كه اصول فني و حرفه اي در طراحي تبليغات كلينيك زيبايي و ليزر بسيار مهم است، اما خلاقيت را مي توان به عنوان يك افزونه نيز در نظر گرفت. اين افزونه مي تواند منجر به خلق ايده هاي تميز شود. تحقيقات نشان مي دهد كه درگير كردن احساسات مخاطبان و استفاده از ذهن آنها هنگام ارائه يك تبليغ مي تواند تأثيرات شگفت انگيزي بر روي مخاطبان شما داشته باشد. شما مي توانيد از خلاقيت استفاده كنيد تا بينندگان را به محض ديدن ايده تبليغاتي شما براي لحظه اي به فكر فرو ببريد.

همين موضوع مي تواند براي شما كارت طلايي باشد و حكم توسعه كلينيك زيبايي و ليزر شما را در همين لحظه امضا كند.

 

روش‌هايي براي طراحي تبليغات خلاقانه براي شكست دادن رقبا

 

براي ورود به بازار و ارائه كلينيك زيبايي خود به مشتريان و ساير رقبا، بايد از روش هاي مختلف اطلاع رساني استفاده كنيد. يكي از اقداماتي كه هر مركز زيبايي و ليزر پس از راه اندازي كسب و كار خود بايد انجام دهد تبليغات است. بسياري از كلينيك هاي زيبايي ممكن است بودجه زيادي براي ارائه تبليغات مختلف در هنگام شروع فرآيند كسب و كار خود نداشته باشند. در اين شرايط مي توان از ايده هاي خلاقانه براي ارائه تبليغات استفاده كرد.

انواع تبليغات خلاقانه به شما كمك مي كند تا هزينه هاي خود را بر اساس طراحي تبليغات كاهش دهيد. در واقع مي توانيد با ايجاد يك تبليغ خلاقانه به همان نتيجه اي برسيد كه با ايجاد ده تبليغ معمولي مي تواند شما را موفق كند. توجه داشته باشيد كه ذهن هر فرد توانايي خلق ايده هاي بسيار گسترده و شگفت انگيز را دارد، اما نكات موثر در زمينه طراحي تبليغات خلاقانه در زمينه كلينيك زيبايي نيز مي تواند به عنوان ايده به طراحان كمك كند.

 

از تكنيك طنز براي طراحي تبليغ كلينيك زيبايي استفاده كنيد

 

اولين چيزي كه مي تواند به شما در طراحي انواع تبليغات كلينيكي خلاقانه كمك كند، استفاده از تكنيك طنز است. مي توانيد از جملات و تصاوير طنز استفاده كنيد تا مخاطب را تشويق كنيد كه ادامه تبليغ ويديويي شما را دنبال كند يا در سطح شهر به دنبال تبليغات متفاوتي از شما بگردد.

با اين روش علاوه بر ايجاد حس خوب و خنده در مخاطب، مطمئن باشيد كه برند و نام كسب و كار شما مدت زمان بيشتري در ذهن مخاطب باقي خواهد ماند. اين ماندگاري ممكن است در مرحله اوليه چندان كاربردي به نظر نرسد، اما به خاطر داشته باشيد كه اگر قبلاً نام برند كلينيك زيبايي خود را در ذهن مخاطب تثبيت كرده ايد، زماني كه مخاطب به عنوان مثال قصد استفاده خدمات مختلف كلينيك زيبايي مختلف را دارد، به محض مشاهده نام برند شما، شخص ناخودآگاه استفاده از خدمات كلينيك شما را هدف قرار مي دهد.

اين امر مشتريان كلينيك زيبايي و ليزر شما را افزايش مي دهد و استفاده از خدمات شما را براي مردم آسان تر مي كند. به طور كلي، استفاده از تكنيك هاي جوك در ميان تكنيك هاي بسيار جدي طراحي تبليغات مي تواند توجه افراد بيشتري را به كلينيك زيبايي شما جلب كند.

البته زماني كه قصد داريد از اين ايده براي طراحي تبليغات خلاقانه استفاده كنيد، بايد محدوديت خاصي را رعايت كنيد. پايبندي به محدوديت ها به شما كمك مي كند از هيچ خط قرمزي عبور نكنيد و در عين حال خنده مخاطبان و مشتريان كلينيك زيبايي خود را دريافت كنيد.

 

 

 

به عناوين تبليغات خود توجه ويژه اي داشته باشيد

 

نكته مهم ديگر در طراحي تبليغات خلاقانه كلينيك زيبايي، استفاده از تيترهاي جذاب است. در دنياي امروز يك تبليغ مي تواند در ارائه اطلاعات زيادي در كوتاه ترين زمان ممكن به مخاطبان موثر باشد.

به عنوان مثال، اگر يك بيلبورد تبليغاتي در بزرگراه براي كلينيك زيبايي و ليزر خود اجاره كرده ايد. در بيشترين حالت شما فقط پنج ثانيه فرصت داريد تا اطلاعات لازم را در اختيار مخاطب قرار دهيد.

از لحظه اي كه چشم مخاطب به سمت بيلبورد شما كشيده مي شود تا زماني كه ماشين از كنار بيلبورد مي گذرد. اين زمان طلايي شما براي به دام انداختن اوست. براي استفاده حداكثري از اين زمان طلايي بايد از تيترهاي بسيار جذاب و در عين حال كوتاه استفاده كنيد. سعي كنيد از كلمات كليدي با تاثير بالا در تبليغات كلينيك ليزر و زيبايي خود استفاده كنيد. اين باعث مي شود كه چشم و توجه مخاطب با سرعت بيشتري به سمت مركز زيبايي شما جلب شود.

 

براي طراحي آگهي تبليغاتي به رنگ آن توجه كنيد

 

فرقي نمي كند كه قصد طراحي بيلبورد، بنر يا ويدئو در سايت ها و شبكه هاي اجتماعي را داريد. تبليغي كه در يك رسانه قرار مي دهيد يا در يك پلتفرم بارگذاري مي كنيد بايد داراي رنگ هاي مناسب باشد. رنگ بندي مهم ترين و تاثيرگذارترين عاملي است كه در طراحي تصاوير بكار مي رود. بايد به محيطي كه تبليغ در آن قرار مي گيرد توجه كنيد.

در تبليغات ويديويي كار زيادي نمي توانيد انجام دهيد. اما در زمينه تبليغات بنري كلينيك زيبايي شما مي دانيد كه بنر شما در كجا نصب مي شود. با در نظر گرفتن محل نصب بنرها سعي كنيد بيلبورد خود را بر اساس رنگ محيط طراحي كنيد.

همچنين سعي كنيد تضاد رنگي خوبي در تبليغ خود داشته باشيد و بيلبورد كلينيك خود را شلوغ نكنيد. به هم ريختن بيلبورد باعث سردرگمي مخاطب مي شود و هيچ يك از نكات تبليغاتي شما را متوجه نمي شود.

 

بازي با كلمات را در تبليغات كلينيك زيبايي جدي بگيريد

 

ديگر جلوه هاي بصري شگفت انگيز براي ايجاد تبليغات خلاقانه براي كلينيك هاي زيبايي در بيلبورد و طراحي هاي تبليغات شبكه هاي اجتماعي و تراكت ها، سنت شكني و بازي با كلمات و حروف است. منظور ما از اين ايده اين است كه شما سعي مي كنيد به فاكتورهاي تصوير در حروف و كلمات توجه كنيد.

به عنوان مثال اگر ليزر موهاي زائد در تهران انجام ميدهيد، مي توانيد هنگام نوشتن كلمه تهران، به جاي حرف الف در كلمه تهران، يك تار مو را قرار دهيد.

اين مثال يك مثال بسيار ساده و رايج است كه ممكن است ذهن شما را براي استفاده از اين ايده كمي بازتر كند. توجه داشته باشيد كه اين تكنيك توسط طراحان تبليغات در سراسر جهان استفاده مي شود. حتي شركت هاي معروف دنيا مانند مرسدس بنز و مك دونالد و شركت كارمانيا طب در ايران از اين روش خلاقانه طراحي تبليغاتي استفاده مي كنند.

 

 

داستان سرايي را براي تبليغات كلينيك زيبايي جدي بگيريد

 

ايده ديگري براي ايجاد تبليغات خلاقانه براي كلينيك زيبايي، داستان سرايي است. قصه گويي باعث مي شود خود را به عنوان دوست مخاطب به مخاطب معرفي كنيد. اين موضوع مي تواند حس مثبتي را در مخاطب ايجاد كند. استفاده از داستان سرايي مي تواند روند شروع و پيشرفت كلينيك شما را به مشتريان نشان دهد. اينكه شما سعي مي كنيد داستان برند خود را در قالبي زيبا منتشر كنيد مي تواند حس اعتماد را در مخاطب ايجاد كند.

تحقيقات نشان مي دهد كه تبليغات داستاني انگيزه زيادي براي خريد محصولات يا استفاده از خدمات براي مخاطبان ايجاد مي كند. بسياري از شركت هاي معروف دنيا و شركت كارمانيا طب در ايران براي فروش ليزر كندلا از اين روش براي جلب اعتماد مردم و ايجاد حس خوب در ذهن آنها استفاده مي كنند.

 

نتيجه گيري

 

انواع ايده هاي خلاقانه طراحي تبليغات بسيار گسترده تر و بيشتر از نكاتي است كه در اين مطلب براي شما ذكر كرده ايم. سالهاست در شركت كارمانيا طب به كلينيك هاي زيبايي براي افزايش درآمد خود مشاوره داده ايم و توضيح داده ايم كه هر ذهني حاوي مقدار متفاوتي از خلاقيت است. اين مشكل باعث مي شود كه ايده هاي خلاقانه مختلف هميشه رشد كنند و به وجود بيايند. اما در اين مقاله سعي شده است تا به ايده هاي جا افتاده در مورد موفقيت تبليغات خلاقانه براي شما اشاره كنيم.

اگر مي خواهيد تبليغات خلاقانه براي كلينيك زيبايي طراحي كنيد اما پلتفرمي را نمي شناسيد كه بتواند خدمات مورد نياز شما را در اين زمينه ارائه دهد، به شما تبريك مي گويم. ما يك پيشنهاد براي شما داريم. با مراجعه به سايت كارمانيا طب مي توانيد از خدمات فوق العاده اين شركت بهره مند شويد.

اگر علاوه بر طراحي تبليغات خلاقانه به دنبال تجهيز و آپديت كلينيك زيبايي خود هستيد ميتوانيد به سايت كارمانيا طب، ترب و ايمالز مراجعه كنيد.

مهندسي چيست و يك مهندس كيست؟

مهندسي يا دانش عملي عبارت از شناختي است كه انسان از آن بهره برداري عملي مي كند و آن را در سازندگي خويش يا جامعه به كار مي بندد. از طرف ديگر، واژه  Engineer كه از كلمه Engine ريشه گرفته است، تمام يا قسمتي از بار معنايي Engine را با خود دارد. اين واژه به معناي ماشين ،موتور، چرخ ،نقشه كشيدن، طراحي كردن، تدبير كردن و تهيه كردن آمده و بر خلاف مرسوم و متداول، فقط به معناي موتور به كار نرفته است و در حقيقت، آنچه از معناي اصلي اين واژه استنباط مي شود ،طراحي كردن، نقشه كشيدنو چيزي را به حركت در آوردناست كه براي انجام تمامي كارهاي فوق، احاطه بر علم و دانش عملي يك ضرورت كامل است.

با توجه به آنكه هر چيزي كه در طبيعت به وجود مي آيد يا وجود دارد داراي قواعد و قوانين خاصي است، پس اگر مهندس كسي است كه چيزي را به وجود مي آورد كه هرگز وجود نداشته است، اين شخص نمي تواند بدون وقوف بر قواعد آنچه موجود است، موجود جديدي را طراحي و خلق كند.

تعاريف زير نيز از طرف شاخه مواد و معدن فرهنگستان علوم ايران پيشنهاد شده است:

توانايي كاربرد خلاقانه و اقتصادي مواد و نيروهاي طبيعت در انتخاب، طراحي، مديريت، ساخت و توليد با تكيه بر دانش، رياضي و علوم در راستاي رفاه جامعه و منافع پايدار بشر. اين توانايي از طريق آموزش و تجربه حاصل مي شود.

چنانچه مي‌خواهيد با مهندس و مهندسي آشنا شويد ، مطالعه اين ( مهندس و مهندسي چيست؟ ) صفحه را در پورتال جامع مهندسين ايران به شما پيشنهاد مي‌كنيم.

يك مهندس كيست ؟

  • مهندس فردي است كه يافته هاي علمي را به طور مؤثري در خدمت جوامع انساني قرار مي دهد.
  • فردي كه به طور ويژه اي آموزش يافته و داراي تجربه هايي در برنامه ريزي و توسعه زيربناها و ابزارهاست. مهندس بايد قادر به ايفاي نقش راهنما در فرايندهاي مهندسي به منظور تأمين نيازهاي جوامع باشد.
  • مهندسان با زمينه هايي چون ادراك، كاربرد، طراحي، توسعه و مديريت پروژه ها و فرايندها سروكار دارند.

تعريف يك مهندس

  • يك مهندس به طور مؤثر يافته هاي علمي را در خدمت انسان قرار ميدهد.
  • او يك پل ارتباطي حياتي بين علوم و جامعه است.

چگونه يك مهندس مدرن به وجود مي آيد؟

  • جهان به سرعت در حال تغيير، نياز به مهندساني دارد كه بتوانند نقش به مراتب پيچيده تري از گذشتگان خود ايفا كنند؛
  • او علاوه بر مهارت هاي فني بايد در حوزه هاي غير فني نيز شايستگي لازم را داشته باشد؛
  • لازم است يك مهندس در برقراري ارتباط توانمند باشد.
  • او بايد قادر به حل مشكلات باشد.
  • او بايد داراي شايستگي هاي مديريتي لازم باشد.

خصوصيات يك دانش آموخته مهندسي عبارت است از

  • داشتن پايه قوي در علوم پايه، رياضيات و اصول مهندسي
  • داشتن دانش و تجربه در انجام دادن روش هاي آزمايشي
  • داشتن دانش بالا در فناوري هاي مربوط به تخصص خود
  • پيدا كردن مهارت زياد در ارتباطات و تبادل نظرهاي كتبي و شفاهي
  • آشنايي با اصول تجارت و شركت ها
  • داشتن احساس مسئوليت اجتماعي، اخلاقي، سياسي و انساني
  • دارا بودن ديدگاه تاريخي و اجتماعي در خصوص آثار فناوري بر جامعه و طبيعت
  • دارا بودن تصويري هماهنگ از شاخه هاي مختلف مهندسي
  • داشتن روحيه خلاق و هوشمند
  • دارا بودن قابليت انعطاف در تغييرات شغلي
  • توانايي اتخاذ تصميمات خطير هنگام بروز مسائل بحراني
  • داشتن اشتياق هميشگي و علاقه به آموختن در طي زندگي
  • دارا بودن فرهنگ كار گروهي
  • اشتياق به انجام دادن فعاليت هاي پژوهشي و ايجاد زمينه آن
  • پايبندي به حفظ محيط زيست
  • آشنايي با علوم حياتي
  • درك ارزش هاي فرهنگي و هنري
  • تسلط كامل به كامپيوتر در حل مسائل مهندسي
  • آشنايي كامل به زبان انگليسي

حقيقت آن است كه شايد مشخصه مهندسان مورد نياز در يك دهه ديگر تفاوت بسيار زيادي با آنچه امروزه در نظر گرفته مي شود، داشته باشد و بسياري از چيزهايي كه مهندسان امروز فرا مي گيرند كاربردي براي فرداي حتي نزديك آنها نداشته باشد.

كيفيت مهندسان انگيزه و صداقت  اشتياق به آموختن  قدرت تجسم  قابليت داوري سالم  فكر و عمل دقيق  درك مسائل اقتصادي  استعداد رهبري سازماني  داراي قدرت ابتكار و خلاقيت

دارا بودن توان براي انجام دادن كارهاي سخت  قابليت تفكر و ابراز نظر خود به صورت شفاف.

مهارتهاي اساسي براي يك مهندس

دانش مهارتهاي فني در زمينه هاي:

  • مباني علوم
  • مباني و كاربرد مهندسي
  • آمار و احتمالات
  • فناوري و علوم كامپيوتر
  • عمليات مهندسي

فرهيختگي:

  • تفكر منطقي
  • مهارت حل مشكلات
  • مهارت هاي ارتباطات و طراحي
  • مهارت هاي مديريتي، سازماندهي و سازماني

برداشتهاي عميق از حرفه آموزي:

  • رقابت پذيري
  • صداقت
  • تعهد
  • تساهل
  • قابليت انعطاف
  • آموزش مادام العمري
  • اتكا به نفس
  • وقت شناسي
  • وظيفه شناسي
  •  دارا بودن انگيزه هاي رسيدن به هدف

دارا بودن استانداردهاي لازم در كارهاي مهندسي:

  • سيستم هاي اندازهگيري
  • استانداردهاي فني، بازرسي
  • آزمون هاي فرايندي
  • الزامات زيست محيطي
  • آشنايي با كدهاي اخلاق مهندسي
  • آشنايي با استانداردهاي حرفه اي

مهارت هاي لازم در كسب و كار:

  • آشنايي با اقتصاد آزاد
  • كسب و كار بين المللي
  • شركت هاي چند مليتي
  • رقابت هاي جهاني
  • تضمين كيفيت
  • بيمه
  • تضمين هاي فروش
  • روش هاي ارائه پيشنهاد قيمت

آگاهي از فرهنگ و تاريخ كشور خود و ديگر نقاط جهان:

  • تاريخ جهان
  • تاريخ و چگونگي توسعه ملي
  • تفاوت هاي فرهنگي
  • برنامه هاي اقتصادي و سياسي كشور
  • عادات و زندگي اجتماعي
  • جنسيت
  • مذهب
  • تنوع فرهنگي

تسلط حرفهاي در يك زبان بين المللي :

  • قابليت هاي گفتاري و نوشتاري زبان خارجي
  • گويش هاي محلي و حرفهاي
  • واژگان فني

منبع: www.pjmi.ir

https://faheemkhatri.blogspot.com/2022/11/blog-post_1.html

https://sites.google.com/view/dsfsd-fs-f-s-fsf-s/home

https://faheemkhatri4.weebly.com/home/3617303

https://medium.com/@narif67241/%DA%86%D8%B7%D9%88%D8%B1-%D9%85%D9%87%D9%86%D8%AF%D8%B3-%D8%B9%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B4%D9%88%DB%8C%D9%85-f5b631ad2e01

https://iqqstczuxp.wordpress.com/2022/11/17/%da%86%d8%b7%d9%88%d8%b1-%d9%85%d9%87%d9%86%d8%af%d8%b3-%d8%b9%d9%85%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%b4%d9%88%db%8c%d9%85%d8%9f/

https://www.liveinternet.ru/users/faheemkhatri4/post496438785/

https://www.evernote.com/shard/s356/sh/4f0d81fc-0c4e-3f52-3389-3e89761fbef5/f2967383e44dfcdbeb7148cfd15addf7

https://app.box.com/s/e5ku1vlrtqiblme4tzbmylc63uub3pxx

https://telegra.ph/%DA%86%D8%B7%D9%88%D8%B1-%D9%85%D9%87%D9%86%D8%AF%D8%B3-%D8%B9%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B4%D9%88%DB%8C%D9%85-11-17

https://diigo.com/0qpp3w