دستگاه شيرينگ پك تمام اتومات

يكي ديگر از رايج ترين نوع بسته بندي كه امروزه در صنعت توليد مورد استفاده قرار مي گيرد پك كردن محصولات به وسيله روش شرينگ مي باشد كه به دو صورت توسط دستگاه شيرينگ پك اتوماتيك و نيمه اتوماتيك طراحي و ساخته مي شود در اين نوع بسته بندي از فيلم پي وي سي استفاده مي شود اين نوع دستگاه قابل استفاده درتمامي صنايع اعم از صنعتي ، دارويي ، بهداشتي و … مي باشد و قابليت بسته بندي انواع ظروف پت ، شيشه ، كارتن و … را دارد و در نوع نيمه اتوماتيك ظرفيت توليد ساعتي ??? پك مي باشد و همچنين اين دستگاه قابليت ساخت به صورت برقي,گازي از نوع برنر گازي از نوع مشعل و دوگانه را دارد.

 

مشخصات فني دستگاه شرينگ

ولتاژ مورد نياز ???ولت برق سه فاز مصرف??kw

كنترل سرعت نوار نقاله توسط درايوجنس نوار نقاله توري آبكاري شده

سيستم كنترل حرارت تونل و دوخت توسط سنسورهاي گرمايشي

مجهز به سيستم دوخت از نوع آلومينيوم آلياژ دار با روكش نسوز

 

دستگاه شرينگ پك

يكي از دستگاه هاي مهم كه نايلون به دور محصولات مي كشد و بسته بندي محصول را به صورت پك انجام ميدهد، دستگاه شيرينگ پك مي باشد. كاربرد اين دستگاه به اين صورت است كه نايلون دور تا دور محصولات كشيده مي شود، از اين دستگاه در پايان خط توليد كارگاه و كارخانه ها استفاده مي شود. از همين رو براي بسته بندي چندين محصول در كنار يكديگر از اين دستگاه استفاده مي شود.

 

بسته بندي با نايلون و شرينگ كردن محصولات را در برابر آب، گرد و غبار و ديگر عوامل محيطي و جانبي محافظت مي كند. معمولا از شيرينگ ها براي بسته بندي هاي پيچيده استفاده مي كنند و به همين دليل است كه اپراتورهاي مخصوصي براي اين دستگاه در نظر گرفته مي شود و هر چه سرعت بسته بندي دستگاه بالاتر باشد، كاربرد آن در صنعت بيشتر است.اين مدل دستگاه مخصوص بسته بندي انواع جعبه، كارتن، شيشه، محصولات بهداشتي، كنسرو و انواع مجموعه نوشابه، آب معدني آب رادياتور و قوطي هاي رنگ و گالن و… مي باشد

 

خصوصيات دستگاه شيرينگ پك جك پارويي:

دستگاه شيرينگ داراي جك پارويي از يك فيكسچر در قسمت ابتداي دستگاه بهره مند مي باشد كه از سيستم جك پنوماتيك براي محرك آن استفاده مي شود اين فيكسچر در جهت رديف كردن انواع قوطي يا بطري در تعداد مختلف براي پك كردن استفاده مي شود از نمونه اين محصولات مي توان به پكهاي ?? عددي ??? CC آب معدني، دوغ، نوشابه و… همچنين انواع قوطي رب، نوشابه، كنسرو و… اشاره كرد.

عملكرد دستگاه شيرينگ پك  جك پارويي

در ابتدا اپراتور بطري يا ظروف مخصوص اين مدل شيرينگ كه نياز به جك پارويي دارد را در داخل فيكسچر پارويي دستگاه قرار مي دهد و با فشردن پدال توسط اپراتور جك پارويي عمل كرده و محصول چيده شده را به زير تيغه دوخت برده و پروسه دوخت به صورت اتوماتيك و بدون نياز به فشردن پدال يا شاسي مجدد انجام مي گيرد. با قرار دادن محصول بعدي و انجام دوخت آن، كارتن يا محصول قبلي به داخل كوره رفته و شيرينگ صورت مي گيرد، پس از خروج محصول از داخل كوره نايلون آن كه حالت نرم و نزديك به ذوب دارد به كمك فن خنك كننده ي تعبيه شده در انتهاي دستگاه كاملا جذب محصول شده و بسته بندي يا به اصطلاح شيرينگ محصول نهايي مي گردد.

 

تفاوت كاور، بادي فنس و سراميك چيست؟

 

q4_k1dp.jpg

يكي از مهمترين فاكتور‌ها در تعيين قيمت خودرو، كيفيت رنگ بدنه است و محافظت از رنگ بدنه فابريك مهمترين دغدغه مالكان اتومبيل به ويژه خودرو‌هاي خارجي است كه افت قيمت بيشتري را در اين زمينه متحمل مي‌شوند. در دهه‌هاي اخير استفاده از مواردي كه محافظ رنگ بدنه محسوب مي‌شوند بسيار مورد توجه بوده است. مواردي چون استفاده از كاور، بادي فنس و سراميك كه در اين مقاله به همه آن‌ها خواهيم پرداخت.

محافظت از رنگ فابريك بدنه خودرو به منظور پيشگيري از افت قيمت كاري سخت و چالش برانگيز است. حتي در صورتي كه تصادفات و فشار‌هاي مختلف به بدنه خودرو باعث آسيب ديدگي رنگ آن نشود، خط و خش‌هاي ناشي از گرد و خاك، آفتاب سوختگي‌ها، ترك‌هاي ناشي از فشار به بدنه خودرو، پوليش غير اصولي، شوينده‌هاي نامناسب، مواد شيميايي و... مي‌تواند كيفيت رنگ خودرو را تحت تأثير قرار دهد.

 

استفاده از پوشش‌هاي محافظتي چون بادي فنس، نانو سراميك و كاور از جمله خدماتي است كه در اين زمينه وجود دارد. از نظر ظاهر، كاربرد و عملكرد اين سه فرآيند با هم متفاوت هستند اگرچه از نظر كلي همه آن‌ها به منظور محافظت از رنگ فابريك بدنه مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

بادي فنس

بادي فنس شامل يك پوشش شفاف و بي‌رنگ است كه به شكل يك لايه ضخيم روي رنگ بدنه خودرو قرار گرفته و ضمن حفاظت از آن در برابر آسيب‌هاي موجود باعث زيبا و شفاف‌تر ديده شدن رنگ خودرو نيز مي‌شود. بادي فنس يا PPF از جنس پلاستيك مقاوم است و از مواد شيميايي پليراتان به صورت لايه لايه تشكيل شده است. در واقع بادي فنس متشكل از سه لايه متفاوت است كه روي هم قرار گرفته و در نهايت يك سپر مقاوم را روي رنگ بدنه تشكيل مي‌دهند.

اولين لايه بادي فنس از جنس پلي استر است كه براي نصب روي بدنه اين لايه جدا مي‌شود تا لايه چسبناك زير آن آزاد شود، لايه پليراتان از بدنه خودرو در برابر عواملي چون ضربات و فشار‌ها محافظت مي‌كند. برخي از بادي فنس‌ها جنس اكلريك دارند كه انعطاف‌پذيري بيشتري داشته و اجراي آن نيز راحت‌تر است.

بادي فنس بيشترين محافظت را از رنگ خودرو داشته و از آسيب‌هاي ناشي از فشار و ضربه نيز پيشگيري مي‌كند، ماندگاري بالايي دارد و داراي خاصيت آبگريزي و خاك گريزي نيز هست.

سراميك خودرو

پوشش سراميكي، يك پوشش از جنس مايع است كه با رنگ خودرو مخلوط مي‌شود و يك تركيب شيميايي ايجاد مي‌كند كه لايه محافظتي را روي بدنه خودرو ايجاد مي‌سازد. جنس پوشش‌هاي سراميكي پليمر است و با ايجاد لايه محافظتي از آسيب‌هايي چون كثيف شدن، لكه‌هاي عميق، خط و خش‌هاي سطحي، آفتاب سوختگي، خوردگي و زنگ زدگي سطح بدنه پيشگيري مي‌كند. در مقايسه با بادي فنس، سراميك خودرو از قدرت محافظتي كمتري برخوردار است و ماندگاري كمتري نيز دارد.

از نظر ويژگي‌هايي چون بالاتر بردن مقاومت رنگ، خاصيت آب گريزي، سهولت در شستشو و شفاف‌سازي رنگ، سراميك خودرو و بادي فنس عملكرد مشابهي دارند.

كاور بدنه

كاور بدنه خودرو بيش از آن كه خاصيت محافظتي داشته باشد جنبه تزئيني و زيبايي دارد. كاور در انواع طرح و رنگ موجود است و معمولاً براي ايجاد تنوع و تغيير در رنگ بدنه خودرو مورد استفاده قرار مي‌گيرد. اگرچه ايجاد يك لايه روي رنگ بدنه خودرو مي‌تواند با ويژگي‌هاي محافظتي نيز همراه باشد اما در مقايسه با ميزان محافظت سراميك بدنه و يا بادي فنس، كاور بدنه بسيار ضعيف‌تر عمل مي‌كند.

كاور بدنه اتومبيل مي‌تواند شفاف و يا مات و در انواع طرح و رنگ باشد، اين خدمت نوين در زمينه بدنه خودرو، بيش از هر چيز جنبه تزئيني دارد و اجراي آن نيز نيازمند مهارت و ظرافت بالا و استفاده از متريال مرغوب و با كيفيت است. با اين حال كاور نيز بدنه خودرو را در مقابل آلاينده‌ها، تابش مستقيم نور خورشيد و تا حدودي در مقابل آسيب‌هاي ناشي از شستشوي زياد با مواد شيميايي و خط و خش‌هاي سطحي ناشي از گرد و خاك محافظت مي‌كند.

شباهت بادي فنس، سراميك و كاور خودرو

همانطور كه در بخش‌هاي قبلي نيز اشاره شد، همه اين پوشش‌هاي بدنه خودرو ويژگي‌هاي محافظتي دارند، البته درصد اين محافظت در هريك از آن‌ها متفاوت است. ويژگي محافظتي بادي فنس بيش از سراميك و كاور بدنه است و نسبت به آن‌ها ماندگاري بيشتري نيز دارد.

قبل از انجام هريك از اين خدمات نياز است كه ابتدا سطح بدنه خودرو كاملاً صاف، يكدست و تميز باشد. بنابراين براي اجراي چنين خدماتي در مدوسا بهتر است ابتدا به دنبال صافكاري pdr در تهران باشيد تا تمام مشكلات فيزيكي سطح بدنه از جمله فرورفتگي‌هاي سطحي را برطرف سازيد.

نكته مهم ديگري كه در مورد هر سه خدمت ياد شده بايد به آن توجه داشته باشيد اجراي بي‌عيب و نقص آن است. مهارت، تخصص و ظرافت كار بيشترين تأثير را در كيفيت اجرا خواهد داشت. توصيه مي‌كنيم براي اجراي هريك از پوشش‌هاي سراميك، بادي فنس و كاور حتماً بهترين و با كيفيت‌ترين مجموعه ارائه دهنده را انتخاب كنيد.

قيمت بادي فنس، سراميك و كاور بدنه

هزينه اجراي هريك از خدمات نام برده، بستگي به مواردي چون كيفيت متريال، نوع خودرو، اندازه خودرو و البته نوع پوشش دارد. در ميان انواع پوشش‌هاي ياد شده، قيمت بادي فنس ماشين از قيمت بالاتري برخوردار است، همچنين سراميك خودرو نسبت به كاور بدنه قيمت بالاتري دارد.

انجام كاور، بادي فنس و نانو سراميك در مدوسا

مدوسا يكي از معتبرترين و مشهورترين مراكز ارائه خدمات در زمينه پوشش‌هاي محافظتي است. تبحر بالا در انجام خدمات پوشش محافظ بدنه، برخورداري از نيروي كار ماهر و متخصص و استفاده از متريال با كيفيت و مرغوب مهمترين فاكتور‌هاي تمايز مدوسا از ساير رقبا در اين زمينه است. انجام خدمات بادي فنس، سراميك و كاور در كمترين زمان و با بالاترين كيفيت را در مدوسا تجربه كنيد.